marca 03, 2017

Latarnie morskie w Hiszpanii

Nie wiem jak Wy (ale z chęcią się dowiem 😃), osobiście uwielbiam latarnie morskie.
Ostatnio braliśmy udział w konkursie "Jazda w stronę słońca" organizowanym przez Let's Malaga. Wraz z partnerem zajęliśmy I miejsce  😮 nie ukrywam bardzo nas to zaskoczyło. Konkursowe zdjęcie zostało wykonane przy jednym z #faro - latarnia morska po hiszpańsku.
I tak sobie pomyślałam: okoliczności, bo latarnie są takie piękne, bo może ktoś w wakacje będzie w pobliżu no i żeby nie przegapił tej latarni niech koniecznie zerknie w post 😏
Poniżej trzy latarnie morskie, które odwiedziliśmy i trzy które znalazłam dla Was w sieci i tak mi się spodobały, że chciałam je Wam polecić (i sobie też 😊).

Faro na Isla Pancha w Ribadeo (Galicja)

To konkursowe faro. Jest obłędnie piękne. Biało-niebieska fasada. Byliśmy tam podczas naszej wyprawy drogą Św. Jakuba do Santiago de Compostela o której pisałam tutaj. Ribadeo (miasto w prowincji Lugo, we wspólnocie autonomicznej Galicji), jest jednym z etapów Camino Norte. Szlak jednak nie prowadzi w kierunku latarni, omija ją. Do latarni trzeba kawałek odbić, a że mieliśmy rowery to sobie tam popedałowaliśmy. Było warto.

Tu w scenerii z kwitnącymi wrzosami. Po prostu bajka. Zdjęcie pochodzi z bloga.

Faro de Cabo Vidio Cudillero (Asturias)

Na tym faro wprawiliśmy się w podjazdach pod górę, dlatego spokojnie mogliśmy jechać na faro w Ribadeo. Ta latarnia bowiem była jako pierwsza w naszej wyprawie do Santiago. I podobnie jak ta pierwsza latarnia ta również została naniesiona na plan wyprawy przez nas. Choć jak dobrze pamiętam spotkaliśmy tutaj parę pielgrzymów z plecakami. Woww! na prawdę szacun. Nie wiem czy by mi się chciało podejść taki odcinek, to już ten wiek 😊.
Miały być najpiękniejsze faro, ale w tym przypadku będzie najpiękniejszy widok z przylądka. Sam budynek latarni jakoś nadzwyczajnie nas nie zachwycił. W związku z tym, nie mam nawet zdjęć samej latarni. Mam za to fajne zdjęcia z samego przylądka 😊.

znalazłam faro, w oddali to  z czerwonym daszkiem :)

Faro de Finisterre (A Coruña)

To miejsce dla przemierzających szlak Santiago de Compostela oznacza koniec wędrówki. Ten skalisty przylądek, kiedyś uważany za najbardziej wysunięte miejsce w Europie i całego ówczesnego świata. Dalej był już tylko niezmierzony ocean, a za nim otchłań do którego spadają statki.
Tak wierzono kiedyś. Aktualnie wszystko się wyjaśniło i wiemy, że otchłani nie ma, ocean ma drugi brzeg, a Cabo da Roca w Portugalii jest najbardziej wysuniętym punktem kontynentalnym Europy 😊. Wszystko się jednak w historii zapisało i to sprawia, że to miejsce przez te wierzenia jest jeszcze bardziej magiczne.

Faro w Gorliz (Kraj Basków)

Przepiękna biała latarnia na klifie. XIX wieczna , podobno 😏 z przepięknym widokiem na wybrzeże.
foto by: Shutterstock link

Faro de Formentor (Mallorca)

Robi wrażenie prawda? Chwalić się, kto tam był? jest duża szansa, bo kierunek dość popularny.
Latarnia znajduje się nad urwiskiem, 188 metrów nad poziomem morza. W sieci piszą, że nie jest łatwo tam trafić, ale że bez wątpienia warto podjąć wyzwanie.
Aktualnie latarnia zasilana jest energią słoneczną (taka ciekawostka 😉).

foto by Corbis zdjecie

Faro de Chipiona (Kadyks Andaluzja)

Najwyższe faro w Hiszpanii, 72 metry nad poziomem morza. 3 w Europie i 5 na świecie w tym samym rankingu. Trzeba pokonać 344 schodki, żeby dostać się na sama górę. I ponownie pisze podobno (bo jeszcze tam nie byłam), widok z góry rekompensuje wszystkie trudy.

Napiszcie, która latarnia podoba Wam się najbardziej ?
Podeślijcie Wasze propozycje, z Polski też, tam też są cudne latarnie :). Pozdrawiam

1. Wszystkie są piękne! Najbardziej zauroczyło mnie zdjęcie z latarnią na Isla Pancha,cudeńko! Pozdrawiam.Sylwia

2. Widoki zapierające dech! Uwielbiam, uwielbiam wszystko, co nadmorskie :) Sceneria z wrzosami jest jak z bajki! Przepięknie!

1. Paulina z nadmorskiego bloga:) pozdrawiam ciepło

3. Nigdy nie sądziłam, że latarnie mogą być takie super, wow ekstra zdjęcia zdecydowanie jak będę następnym razem w Hiszpanii to będą na moim must see. :)

4. Ale tam pięknie, chętnie odwiedziłabym ten kraj w to lato :-) Pozdrawiam

1. Dorota ten kraj tez Cie z checia przyjmie w lato :) pozdrawiam cieplo

5. Mnie latarnie morskie zupełnie nie kręcą, ale miejsca, w których są stawiane już tak :)

1. Dla mnie jedno bez drugiego nie istnieje:) piekno tym miejsc bierze sie wlasnie z niepowtarzalnych miejsc gdzie stawiane sa latarnie, pozdrawiam Biegun Wschodni :)

6. W tym roku planuję wypad do Hiszpanii także z chęcią będę zaglądała częściej po jakieś podróżnicze inspiracje :)